Care sunt reducerile reale și care este strategia magazinelor de Black Friday

black-friday-2015
Dupa cum bine se știe, eMag este magazinul de la care toată lumea are cele mai mari așteptări în zona reducerilor reale de Black Friday din zona de comerț online. Nici ei n-au fost ușă de biserică 🙂 . In ultimele zile au apărut foarte multe postări cu umflarea prețului de catre eMag ca, mai apoi, probabil, sa atragă cumparătorii de Black Friday prin reduceri de 35% sau 50%, ele in realitate fiind mult mai mici sau, în unele cazuri, chiar deloc, având în vedere creșterea prețului, în prealabil.

Avem o lege în România care spune că reducerea (prețul redus, indiferent ca e Black Friday sau nu) trebuie sa fie inferior prețului de referință. Acest preț de referință reprezinta cel mai scăzut preț practicat in acelasi spațiu de vânzare în ultimele zile, anterior aplicarii reducerii. Totodată trebuie să știți și faptul că magazinele n-au voie să vândă la un preț inferior celui de achiziție (preț de dumping).

Ca o concluzie, să spunem că magazinele nu vând în pierdere niciodată și atunci când sunt reduceri ne putem da seama cam cu ce marje de profit lucrează.

Este o concurență acerbă între magazinele online și, nu numai, pentru câștigarea unui număr cât mai mare de clienți.

eMag este printre puținele magazine online care au aplicat cu succes tehnici de marketing câștigătoare, ca de exemplu doorbuster. Adică, anul trecut au avut iPhone 5S 16Gb la prețul de 1499 de lei. Folosești niște produse cu un discount foarte mare și cu un stoc limitat pentru a-ți aduce multi clienți în magazin și, evident, pentru a-i transforma în clienți de alte produse.

Din cauza neînțelegerii unor fenomene unii apar pe internet si vehiculează că nu sunt reduceri reale sau cum sunt cele din afară. Într-adevăr, sunt cazuri în care prețurile reduse sunt echivalente cu prețurile din timpul anului sau, uneori, chiar mai mari, din cauza majorării acestuia înainte de începerea promoțiilor.

Șeful eMag ne-a vândut o poveste frumoasă cum că prețurile fluctuează la furnizor tot timpul anului și ca ei mai au promoții în desfășurare pe tot parcursul unui an. Dar culmea, aceste majorări de preț apar tocmai cu câteva zile, o săptamână-două cel mult, înaintea marilor reduceri de Black Friday. Eu știam că atunci când ai un stoc, atunci l-ai luat la un anumit preț negociat de la furnizor. Ca urmare, ai un preț de intrare și unul de ieșire. Te poți juca cu prețul de ieșire cum vrei și asta a făcut si eMag, dând vina pe furnizori. Depinde cât de lung este canalul de distribuție, dar prețul fluctuează din cauza cursului și a modificarea prețului la fabricant, în principal ( se întâmplă rar în decursul unui an și depinde de contractul pe care l-ai negociat).

Acestea fiind spuse, haideți să vedem, în cele ce urmează, câteva dintre ofertele vehiculate pe internet pentru a ne putea da seama care sunt reale (dacă produsul respectiv merită cumpărat la un discount care, oricum, e mai mic în realitate) și care nu (fictive).

Câteva produse din oferta eMag de Black Friday 2015:

Catalogul eMag cu principalele reduceri de Black Friday

Catalogul Flanco

 

Despre autor

meister

No Comments

Leave a Reply